Vardagsperspektiv och en smula sentimentalt

22 augusti 2008 at 10:51 Lämna en kommentar

Och snart har en veckas arbete passerat, och som en hårt arbetande kvinna måste jag ju säga att jag uppskattar denna lilla händelse som helgen medför.

Nu kan jag inte direkt påstå att jag är van vid att jobba hela veckan ut. Av någon anledning har jag sedan jag fick fast tjänst endast jobbat en hel vecka tidigare. Detta beror naturligtvis på tjänstledighet, sjukdom, och en och annan ledig dag pga natt eller helgjobb.

Och jag vet att jag egentligen inte är den som är perfekt formad för att jobba varje dag, och ständigt riskera att missa något trevligt, spännande eller bara en fika med vännerna. Men, jag vet och jag kan känna det i hela kroppen att nog är rutiner och något att göra något jag mår bra av. Oväntat bra.
Det är nästan så det känns oförskämt när man påstår att man mår tiptop, för att man får jobba lite. Framförallt när jobbet i sig inte känns som ett drömjobb direkt. Fast å andra sidan så trivs jag väldigt bra här. Jag har bra kollegor, jag får ha ett headset på hela dagarna, och framförallt får jag läsa alla bloggar i hela världen. Så nog är jag nöjd trots allt.

Så denna Fredag känns lite speciell ändå. Jag har ju en hel helg oplanerad framför mig. Det finns ingenting planaret, inga måsten, inget trist.
Nej, det väntas bara en ledig och skön helg. Och det är sinnesjukt hur bra sånt kan kännas ändå.

Det enda jag vet att jag ska göra, som känns både festligt, men samtidigt en smula sorgligt är väl den stundande lilla festen vi ska ha på Lördag för Gabbis. Hon ska ju flytta. Ja, hon lämnar oss alla kvar i Dalarna för att bege sig till Göteborg. Och jag skulle vilja tänka: ”Vad bra, då kan jag åka jätteofta till Göteborg”. Istället tänker jag, som den lilla egoist jag är: ”Men varför ska du lämna mig?”
Så Gabbis. Istället för ett sentimentalt fylletal på lördag, som bara kommer kännas jobbigare än vad någon klarar så säger jag det här. Eftersom du är kanske den som läser min blogg allra mest, om vi bortser från mamma.
Here it goes: Gabbis, du är fan bra du. Riktigt jävla bra.

Mer än så kan jag inte säga nu. Då kommer min blogg förvandlas till något som jag inte kan stå för riktigt.

Så nu lämnar vi det för stunden. Jag ska återgå till att svara lite i telefon. Min lärling har gått hem för dagen med en hemsk förkylning, så får klara mig själv idag.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

Den ärbara kvinnan i mig har talat Dyra samtal

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

