Det är fredag idag

15 augusti 2008 at 15:54 Lämna en kommentar

För den uppmärksamma har det varit snålt med michealssontankar och sånt trams. Och det beror på olika anledningar.

Dels vill jag påstå att det i första hand beror på att jag idag suttit på medlyssning med den där nya killen. Javisst, han ska tuktas och bli en bra telefonist. Då fick han sitta en stund med mig idag. En stund blev hela dagen och jag lärde honom allt jag kan om telefonistkonsten.

Sen skulle jag vilja påstå att andra tråkiga och tragiska omständigheter ställt till det lite. Stämningen på arbetet har idag varit mycket svår att beskriva, och stundtals besvärlig att finna sig i.

Men jag ska tänka på annat nu. För nu ska det packas en väska med öl och en jacka. Sen bär det av i rasande fart till Fredriks lilla torp för att fira kräftskiva. Jag hoppas på dekorationer och fula hattar. Och framförallt lite trevligt folk såklart.

Hoppas ni får en alldeles underbar Fredag. Det är ni värd.

Entry filed under: Allmänt.

Ibland stämmer inte alltid statistiken Mitt motsägelsefulla motto

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

