Mina föräldrar och jag

13 augusti 2008 at 20:15 Lämna en kommentar

Jag dammsög inte här hemma idag. Och den enda anledningen som accepteras av min mor om man inte dammsuger är om man har varit upptagen med att titta på OS. Sport med andra ord. Allt ska tittas på. Allt ska följas.
Att jag har varit ledig och inte tittat mer än tre minuter på OS är en skam för henne. Hon förstår inte alls mig. Men mamma, jag förstår inte dig heller.

Enda gången som teven får stå på under middagen är OS. Högt och ljudligt. Så man inte missar något.
Hon vill ju helst sitta framför teven och inta middagen. Men hon vågar inte riktigt säga det till oss andra.

Men det är snart över. Mmm…och om två år det vinter OS. Det hinner väl bli något Friidrotts VM snart oxå. Eller ett EM i alla fall. Trams säger jag bara. Trams trams trams. *Michaelsson upprepar sig för att tydligt markera sitt ogillande*

Nåja. Jag står nog ut med mammas besatthet. Pappa däremot, ja han sitter där ute i garaget och mekar med sin moped. Jajamän. Mopedcruising i helgen. Den meningen är inte att leka med. 500 gubbar, eller trygga män som pappa kallar dom för, tillsammans på varsin moped ska åka runt i Borlänge som om det inte finns något roligare att sysselsätta sig med. Det finns det ju såklart inte, men måste man medverka i sånt där för det?

Förstår ni att jag måste flytta snart? Har någon ett rum över? Jag kan tyvärr inte skryta med att jag är ordningsam och rökfri. Men jag kan massera dina fötter och diska lite. Ibland.

Entry filed under: Allmänt.

Jag sitter på en liten tristkvist Överrenskommelse

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

