Tramsigt

11 augusti 2008 at 21:34 Lämna en kommentar

Ja, jag vet att jag faktiskt har utbildningen. Alltså makeup artist utbildningen. Och jag vet att jag har tillgång till massor av smink med ganska god kvalité på mitt extrajobb till rabbatterade priser. Därför känns det extra konstigt när någon kommer på mig handla smink på Ica Maxi.

Men anledningen är enkel. Jag har haft enorma problem med att hitta rätt foundation. (Ja eftersom det jag använt från jobbet har utgått ur sortimentet) Men nu har jag sprungit omkring och testat fram en som verkar kanon. Och varför då inte inhandla det hela mycket billigare på Ica Maxi än betala dyra pengar i någon slags skönhetsbutikskedja som finns i varenda liten stad som tar både överpriser och har urusla sminköser på plats?

Det gör det hjälper ju faktiskt inte alls när någon kommer på en. Det kändes som att jag svek någon, att jag var otrogen, att jag gjorde något olagligt. Men jag stod ju bara där med en foundation i handen. Och en dosa snus och en flaska hårspray. (chokladkakan behövs kanske inte nämnas?)

Ska jag dock se det helt krasst så kanske det var personen i fråga som kom på mig som gjorde mig nervös och skamsen. Jag minns nog att jag lovade lite för mycket till personen i fråga, och levde inte alls upp till det hela. Jag tror inte han blev så ledsen, eller att han led i all oändlighet. Men det var onödigt gjort. Men det är ju kul att han fortfarande hälsar på mig. Jag vet inte om jag hade gjort detsamma. Det tyder på att han är en bra människa. Eller så förstod han aldrig riktigt vad som hände.

Nu har jag ännu en gång lyckats skriva ett inlägg om absolut ingenting. Ditt fel. Inte mitt.

Entry filed under: Allmänt.

Måndag morgon Morgonstund har varken guld eller leende i mun.

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stats for wordpress

