En liten notis om det dåliga humöret och att karlhelveten borde dödas.

02 augusti 2008 at 05:32 1 kommentar

De senaste dagarna har jag varit på absolut sämsta tänkbara humör. Jag inbillar mig att jag inte vet varför, eller att det bara har kommit som en slump.

Men jag vet mycket väl vad som gör mig så förbannad, så grinig, och så oerhört ledsen.
Jag faller till föga för allt han säger, och låter det bara vara. Jag litar blint på orden, och när min tillit sedan motbevisas står jag fortfarande där som ett fån och tänker att det blir annorlunda. Nästa gång säger jag nej. Då säger jag ifrån. Men istället för att säga ifrån säger jag ja, och ler med mitt dumma jävla leende som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.

Jag vet så väl att det inte är någon idé. Att jag måste släppa taget. Men…men jag vet inte om jag kan. Jag vet inte om jag vill. Hur skulle det gå till? Alla dessa år har såklart bildats till något mer än bara ett minne. Det är en trygghet. Ja, en trygghet som inte är något att lita på. Men jag vet vad jag får, samtidigt som jag vet vad jag aldrig kommer få. Och det är nog det som gör sådär ont.
För när jag vaknar upp och sträcker mig efter det jag förtjänar och det jag behöver, så faller jag bara tillbaka på en ruta som jag inte alls vill vara på. Men hur ska jag kunna säga ifrån?

Bla bla bla bla. Trams. Strunt. Skit oxå!
Glöm allt. Lämna det. Sluta älta. Sluta gnälla.
Någon måtta får det faktiskt vara.

Så över till något helt annat. Jag hade ju blondinbella span i Övik. Men nej, jag är ledsen att meddela att någon blondinbella såg jag ej. Och tur var väl det. Jag hade varit tvungen att säga något till henne, vilket hade slutat med en bild på oss båda och jag hade hamnat på hennes blogg. Och då hade jag lika gärna kunnat gömma mig bakom skyddad identitet.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

En trött återkomst Det är bara trams. Trams. Trams.

1 kommentar Add your own

  • 1. Cyb  |  02 augusti 2008 kl. 17:30

    hahaha fyfan va roligt om du träffat henne haha

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

