En trött återkomst

01 augusti 2008 at 10:10 1 kommentar

När jag kom hem från Övik igår var jag farligt trött. När jag vaknade imorse var jag lika trött. Undrar vad som har gjort mig så orkeslös helt plötsligt?

Nåja. Som ni alla vet åkte jag ju till Örnsköldsvik för att titta på Star Wars the exhibition. Tydligen en stor världsutställning. Så för någon som inte är intresserad av det hela mer än ett fenomen och att det är ganska festligt så hade jag ju ändå ganska höga förväntningar. Och visst var det bra. Det var absolut inga fel på utställningen. Jag hade kanske bara trott att det skulle vara mer information, mer detaljer, mer kuliss, mer…ja, lite mer helt enkelt. Vart var chewbakka? Vart var Han Solo? Och vart var Luke Skywalker egentligen?
Det var dessutom ganska dålig belysning, så man såg knappt grejerna där i montrarna.

Men jag ska verkligen inte gnälla. Det var en bra utställning ändå. Det fanns mycket grejer att titta på, och lite lustigt var det nog allt att se hur dåligt gjorda kläder och dylikt var från de gamla filmerna. Om det nu var dessa grejer som var med i filmerna. Det fick man inte riktigt någon garanti på. Nej ni, mig lurar ni inte.

För övrigt så var Övik den konstigaste staden jag varit på. Här är en stad belägen alldeles vid kusten. Men det är inte så att man utnyttjar skönheten i det hela. Nej, man satsar på en riktig hamnkaj och två restauranger vid vattnet, varav den ena var Harrys, och den andra en fiskrestaurang. Resten av stadskärnan var blandad med gamla fina byggnader, och och man plötsligt bytte en gata så var det bara en massa industrilokaler. Och att hitta en uteservering var nästintill omöjligt. Så mat och öl intogs på O’learys. Ja, man vet ju vad man får i alla fall. Som bonus fick vi titta på fulla norrlänningar och en osminkad Nanne Grönvall som blev uppraggad titt som tätt av just dessa fulla norrlänningar.

Jag lägger upp lite bilder från Övik och utställningen sen. Förmodligen inatt då jag jobbar. Nu vankas det mellanmål, och solförmörkelsen (missa inte!) en promenad och lite sömn.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

en hemmafrus bekännelser En liten notis om det dåliga humöret och att karlhelveten borde dödas.

1 kommentar Add your own

  • 1. Cyb  |  01 augusti 2008 kl. 18:42

    Såg du inte Blondinbella där då?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

