en hemmafrus bekännelser

29 juli 2008 at 23:26 1 kommentar

Som en hemmafru har jag gnott, städat och skurat idag. Till och med tvättat och roat grannens hund som vi vaktar. Men även en hemmafru behöver roa sig ibland. Därför följde jag med några vänner till biografen här i stan.

Jag frågar mig själv ganska ofta varför jag inte besöker biografen med jämnare mellanrum. Och varje gång jag går på bio kommer jag på det. Jag hatar att sitta still i en skitstol i alldeles för många timmar. Min röv är nästintill förlamad efteråt. Nåväl, ser man en bra film kan man ju utstå smärtan. Men irriterande är det ändå.
Och visst var det en bra film vi såg. Den nya Batman filmer lockade med hunkar som Christian Bale och Heath Ledger. Nu var det väl inte själva hunkarna i sig som gjorde filmen direkt. Utan helhetsintrycket tilltalade mig oerhört mycket. Och jag är inte ens den som uppskattar action särskilt ofta, framförallt inte när det handlar om superhjältar. Fast, en man i trikåer och läder gör ju att det mesta blir bra.

Imorgon mina vänner kommer jag resa ifrån Falun. Javisst, jag ska göra det konstigaste och kanske det mest otippade man kan komma på. Jag ska åka till Örnsköldsvik, och där ska jag titta på Star Wars utställningen.
Frågorna är såklart många varför jag åker 45 mil för att titta på något som jag egentligen inte alls bryr mig om. Men eftersom jag inte tänker igenom varenda beslut tillräckligt noga så får jag den här gången stå mitt kast. Det ska dock erkännas att jag ändå ser fram emot det på något sätt. Det är ju dessutom alltid trevligt att dricka öl i en ny stad.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , .

Ännu ett sånt där ögonblick En trött återkomst

1 kommentar Add your own

  • 1. Samuel  |  31 juli 2008 kl. 09:36

    Jag är så sjuuuukt besviken över att du väljer ett Star Wars convention före min privata trekkie fest hemma hos min mamma i hennes garage. Vafan, jag har ju till och med skaffat gästföreläsare, gabbis ska lära oss klingon.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2008
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
stats for wordpress

