Det är väl tanken som räknas….

28 juli 2008 at 10:10 1 kommentar

När det händer något i Falun som lockar med fin fin musik och skön stämningen så är ju förvntningarna höga. Under några veckors tid har det affischerats duktigt i stan om denna kväll på Magasinet i Johnny Cash ära. Ja jag blev nästan salig av lycka av detta. Så jag tog ledigt från jobbet och tog mig dit i värme och dessutom nyktert tillstånd.

Jag kan dock tycka att om det är en tribute kväll till Johnny Cash borde det kanske vara band som spelar musik inom samma genre, eller i alla fall kör Cash låtar. Det räcker inte att bara köra två stycken och sen köra sina egna låtar. Jag skiter i dom egna låtarna, framförallt när det bara är lokala demo band som faktiskt inte låter så bra.

Nåväl, det som faktiskt räddade kvällen var Tallest man on earth som lockade med sin gitarr och sin svarta skjorta. Han körde i alla fall varannan Cash låt, och varannan egen låt. Och eftersom hans egna låtar är tillräckligt bra och passade in på något sätt så kändes det okej.

Jag har inspirerats av Gabbis blogg där hon lägger upp små videoklipp hela tiden. Så även jag filmade lite grann under den lilla tillställningen. Och framförallt för att visa vad ni missade ni som inte var där. Eller hur Emelie H? :P

 För er som inte gillar att titta på film så finns det bilder på bilddagboken i vanlig ordning.

 

Tallest man on earth sjunger Folsom prison blues:

Tallest man on earth sjunger sin egna låt It will follow the rain

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

Nackdelarna Ännu ett sånt där ögonblick

1 kommentar Add your own

  • 1. Emelie H  |  29 juli 2008 kl. 08:31

    Oh ! synd bara att jag inte har något ljud på skitjobbdatorn, haha inget funkar idag här :P

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2008
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

