Nattens händelse

23 juli 2008 at 06:08 1 kommentar

När klockan närmar sig 05:00 har kroppen gått ner i sparläge och hjärnans aktivitet är inte något att skryta med. Då är det lätt att bli sentimental.

Inte så att man blir ledsen eller melankolisk. Nej, men sentimental. Som små bubblor poppar det upp minnen, tankar och känslor. Och man försöker spricka hål på dom så det bara blir en sörja med såpa kvar. Men det är mysigt på något sätt. Man linder in sig i filten, lyssnar på Damien Rice och läser några rader i en bok.

Plötsligt ringer det och jag tar på mig mitt headset. I 3 minuter får jag lyssna på en gammal dam som har mycket att säga när det gäller företaget jag representerar och dess samverkan med terrorister. Javisst, 1500 har dött hitills. Och vi måste ta bort Usama från ledningen, och ta bort hennnes nummer. För hon vill inte vara med om detta. Inte hennes familj heller. Hon upprepar sitt telefonnummer utan riktnummer och fortsätter drabbla om hur farligt det är idag och hur farliga telefonerna är. Sen tackar hon för sig och lägger på luren.

Och där sitter jag, gapar lite lätt och stirrar blint ut genom det vinklade fönstret. Vem var hon? Vad ville hon? Jag vet i alla fall att hon hamnar på topp tio av de roligaste samtalen jag har haft.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

En stilla tanke I’m a survivor

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  23 juli 2008 kl. 18:33

    Sandra! Jag vill se en telefonväxelblogg med dom roligaste samtalen. Teliabloggen!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2008
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

