Med Peter LeMarc i lurarna…

13 juli 2008 at 02:36 1 kommentar

Efter lite loppiskoll med Emelie och Sofia kom jag hem och kände mig rastlös. Mamma hade dragit ur alla sladdar i hela huset pga åskan som härjade utomhus. Och där satt jag på min soffa och jag insåg att jag glömt hur man roar sig själv när man varken har tv, dator eller stereo.

Jag satte på mig min elvisoutfit som jag fick i födelsedagspresent och gjorde elvis poser. Det roade mig i en kvart.

Sen lekte jag med kycklingen som låter så högt som man kan strypa, som jag oxå fick i födelsedagspresent. Det roade mig i tio minuter till.

Jag tittade lite i spelet, läste några frågor och byggde en katt i spelet jag fick i födelsedagspresent. Det roade mig i 3 minuter.

Tillslut lade jag mig i soffan och läste två sidor, ända tills jag somnade. När jag vaknade upp igen var det solsken och varmt ute. Jaha tänkte jag. Har jag sovit i ett dyng nu? Nej, det är bara typisk svensk sommar. Man vet aldrig riktigt var man har det där vädret. Är det soligt och shorts väder? Eller är det regnigt och sydväst väder?

Jag måste i alla fall skaffa mig en hobby som inte har med elektricitet att göra. Det är tämligen pinsamt att bli irriterad, ja nästan förbannad bara för att jag inte kan sitta framför datorn. Eller titta på tv för den delen.

Och nu är klockan snart halv tre på natten. Jag försöker inbilla mig att jag pressar mig uppe så jag ska vänja mig vid nattimmarna då jag har några nattpass framöver mig. Men det är ju bara lögn. Jag sov ju middag i några timmar. Det är klart jag inte är trött. Och jag har ju missat flera timmars bloggläsande, musiklyssnande och mailskrivande. Och det måste man ju ta igen innan man går och lägger sig.

Entry filed under: Allmänt.

Strax innan lunch Snabba rader

1 kommentar Add your own

  • 1. fredrik  |  13 juli 2008 kl. 19:28

    herregud, det har ju gått flera timmar utan något nytt här ju!
    och här sitter jag som ett fån på min arbetsplats och vet inte vad jag ska göra.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2008
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

