Partner in crime

03 juli 2008 at 11:31 Lämna en kommentar

Jag har en bra vecka. Nej, jag måste nog omformulera mig. Jag har en riktigt jävla bra vecka. Allt flyter på rätt bra.

Jag har lekt med barn, igår hade vi möhippa för ullis (därav alla hemliga små möten och projekt), jag trivs rätt bra på jobbet, jag sover gott på nätterna och vädret har ju för bövelen varit ganska fint.

Så här sitter jag och gottar mig. Njuter av den här känslan av att allt är helt rätt just nu. Men så kommer ett sms som får mig att omvärdera allting.

”Tja, luncha idag vid tolvtiden? Det vore skoj”

Det är Herr Flander som krossar mig totalt. Tänk att få träffa vänner på dagtid. Att få äta lunch i solskenet. Att fördriva tid tillsammans.

För finns det någonting jag värdesätter och uppskattar är det just den där tiden. Tillsammans med vänner alltså. Men numera känns det som att det blir färre och färre tillfällen man får sådana stunder. Men icke att förtrösta. Jag har några nätter inbokade på jobbet, och med nattjobb medföljer ju en del lediga dagar. Då vet jag precis vad jag ska göra. Och jag tänker se till att jag har en del medbrottslingar.

Entry filed under: Allmänt.

Barn och sånt där Jag och kollegorna

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2008
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

