Måndag

30 juni 2008 at 11:23 Lämna en kommentar

Efter en veckas ledighet har jag tappat allt som har med morgonrutiner att göra. Allt tar mycket längre tid. Och visserligen försov jag mig idag. Men på 25 minuter brukar jag i vanliga fall hinna både det ena och det andra. Men idag stod jag med maskaran i ena handen och ett glas proviva i den andra handen och insåg att om jag inte springer nu, och då menar jag kutar som en brunstig älg, så missar jag bussen. Så jag fortsatte sminka mig och utnyttjade de sista 20 minutrarna väl innan nästa buss väntade. Allt detta betydde att jag dock kom 3 minuter försenad till arbetsplatsen. Men vad gör det när min chef var lika sen.

Just nu sitter jag och tuggar på en banan mellan samtalen. Kravmärkt. Den smakar sött och gott. Min vatten flaska är dock tom. Och jag är för lat för att gå 24 steg till köket och fylla på nytt. Men jag överlever utan. Idag är trots allt en rätt bra dag. Efterdyningarna av festivalkänslorna sitter kvar och jag känner mig väldigt tillfreds.

Idag får vi Jämtlands besök bestående av en moster, hennes man och några kusiner. Vi får se om mormor följer med, och vi får se om jag har någonstans att sova när jag kommer hem. Sånt där kan man aldrig riktigt veta.

För övrigt har veckan några små spännande aktiviteter som än så länge är hemliga att bjuda på. Det blir nog bra bara vi kan bestämma oss.

Entry filed under: Allmänt.

Peace & Love Bli bla blo

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2008
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

