Dagens erbjudande

25 juni 2008 at 22:03 Lämna en kommentar

Jag har ju en ledig vecka från mitt jobb. Det känns skönt att de ömmande öronen får vila lite grann. Istället passar jag på att jobba på Lust&Fägring. Men idag har det inte varit en riktigt normal dag på salongen. Jag började med att inventera lagret. Och när jag säger inventera lagret så har ni ingen aning om vilket mindre kaos det är bland make up och hudvårdsprodukter där nere. Men där fick jag stå och räkna läppstift, ögonskuggor och ansiktscreme. Figurtvålarna och make up penslarna lämnade jag till praktikanterna. Nåt roligt ska väl dom få. Sedan fortsatte jag med att vika 1000 pappers ark och klippa till dom till fina broschyrer. Som om inte det vore nog fick jag sista timmen vara datasupport och tekniker. Inte för att jag tror det är en vettig tanke att sätta mig framför en dator som jag knappt hittar kontrollpanelen på. Nåja, jag löste problemet och alla var nöjda, allra minst jag.

Här hemma har vi för en liten stund sedan haft ett litet familjemöte. Rensat luften lite. Det kändes bra. Jag lekte Dr phil, tills jag fick ta på mig lite ansvar och skuld. Jag tror alla är nöjda. Men jag ser fortfarande mammas blickar när hon passerar mitt rum. Mitt lortrum som hon kallar det för. Jaja, ett steg i taget morsan!

Vet ni vad som händer imorgon? Det vet jag. Jag, mamma, pappa, Flander, lillebror och hans sambo ska spendera ett par dagar tillsammans i en två i centrala Borlänge. Det finns ingen vettig människa som skulle utsätta sig själv för detta om det inte fanns en god anledning. Och det finns det ju. Nämligen peace&love. Jag ska med hela mitt hjärta försöka få med pappa på kent. Än så länge verkar det omöjligt, men det ska nog gå på något sätt.

 

Entry filed under: Allmänt.

Verklighet Peace & Love

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2008
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

