Archive for 07 mars 2008

Tråkig, töntig och alldeles alldeles underbar

Det är Fredag eftermiddag och jag har haft en helt ledig dag. Och vad har jag gjort? Ingenting alls som kan räknas. Jag var ut på en promenad, men det var så fruktansvärt tråkigt så jag vände och gick hem. Jag satt framför datorn, och jag läste i en bok. Sen somnade jag i min säng och väcktes av två alldeles för pigga och hurtiga föräldrar som imiterade Veiron i ottan. Och nu sitter jag här, och inser att jag borde ta mig an något nytt i mitt liv. Men jag är så väl medveten om att jag absolut inte kommer göra det. Men att tänka på det kan ju vara fint då och då.

Just nu sitter jag och lyssnar in mig på The tallest man on earth. Hans debutskiva är nysläppt och för att citera ett av hans fan: ”Hans musik går rätt in på det rätta stället helt utan genvägar eller transportsträckor. Varje ny låt känns bekant men ändå ny och fräsch. Det känns helt självklart att det är såhär det ska låta. Fantastiskt.” Fler ord än så är onödiga, för det är precis så det är. Fantastiskt.

För att återkomma till att det är Fredag eftermiddag. Mina planer för kvällen och resterande helgen är pinsamt utslagna. Jag önskar att jag kunde retuschera litegrann, men verkligheten ger mig örfilar och jag inser att jag numera inte bara är Sveriges lataste människa, jag är dessutom Sveriges tråkigaste människa. Men, jag får väl bjuda på det så länge och hoppas att alla andra har dubbelt så roligt helt enkelt. Ikväll vankas det den där suveräna mangokycklingen och förhoppningsvis lite frågespel, och kanske en liten film. Det blir väl såklart en barnfilm, som det alltid blir när jag och pappa ska göra oss till och se på film. Men det gör inget alls, det bygger bara på min nya image som tråkig och töntig.

Resten av helgen är förstörd redan av det nattpass jag tackat ja till på Lördag natt. Men det ger en stor extra slant, och det är alltid tacksamt mottaget.

Förresten, bara sådär i förbifarten…jag hatar människor. Det är något äckel som sökt på ”Naket i bilddagboken” på någon sökmotor och hamnat på min blogg. Vilken besvikelse det måste ha blivit för honom när han hamnade här och det var inte det minsta naket. Jag frågade några killkompisar om varför man söker på naket i bilddagboken, men dom tyckte ju inte det var så konstigt, snarare rätt normalt faktiskt. Idioter. Idag hade någon sökt på The tallest man on earth och hamnat i min blogg. Det var ju mycket trevligare anledning att hamna här måste jag säga. En smula besvikelse där visserligen kan jag ana.

För att sammanfatta veckan så har den varit bra. Kanske inte så kreativ och flytande som jag önskat, men den har varit bra. Jag har hunnit med att träffa människor jag tycker om, (dock inte alla, men man kan väl inte få allt här i världen?) I måndags var vi hemma hos Emelie och tittade på ”Stardust” och käkade ananas och melon. Det var inte bara väldigt trevligt och gott, det var en bra film oxå. Lagomt roande men man blir ständigt påmin om andra filmer i samma anda. Dessutom har det blivit av några fikor på Pralin, vilket gör mig lite extra glad. För övrigt har jag inte gjort så mycket, jobbade ju några nätter där som förstörde några dagar. Men det slår mig att jag faktiskt inte har något att göra längre. Lägenheten är ju borta, jag behöver inte bry mig om den och så mycket andra ansvarsfulla måsten har jag inte direkt att ta på mig. Inte nu i alla fall, dom skjuter jag upp till en obestämd framtid.

Nu ska jag ta tag i något. En tv dosa kanske, eller varför inte bara snusdosan? 

07 mars 2008 at 16:26 Lämna en kommentar


Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2008
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress